Kövesse nyomon IT szolgáltatásai szintjét minden pillanatban!

Telvice SLA jelentéskészítő modul

A digitális transzformáció kínálati piacot teremtett a legtöbb érintett ágazatban, ahol az IT szolgáltatások minősége fontos versenyképességi tényező. Ezért a szolgáltatás minőségi paramétereinek mérése, pontos mérhetősége is felértékelődik. Bizonyos minőségi paraméterek betartását az ügyfelekkel kötött, vagy nagyobb szervezeteknél az üzleti terület és az IT közötti SLA szerződések írják elő.

A tradicionális SLA mérés gyakorlata:

  • SLA feltételek betartásának kiértékelése általában a service management (ITSM) rendszerekben, adott időszakonként történik
  • Az ITSM rendszerekbe különböző monitoring eszközökből és Help Desk bejelentésekből származó incidensek megjelenése, elhárítása, leigazolása jelentik a kulcsfontosságú eseményeket, ezek alapján történik a kalkuláció.

A tradicionális megközelítés hátránya:

  • a folyamat sok humán lépést tartalmaz: jelzések súlyosságának értékelése, érintett felhasználók körének azonosítása (impact analízis), a hiba elhárításának visszajelzése stb.
  • az értékelések szubjektív hibákkal terhelődnek
  • a mérések pontatlanná válnak

Az új generációs, automatizált SLA mérés előnyei

  • pontos visszajelzés a szolgáltatási szintekről

  • objektív adatok

  • automatizált jelentések, emberi beavatkozás nélkül

  • testreszabható jelentések

Mit mutat meg az automatizált SLA jelentéskészítő modul?

  • Szolgáltatásonként, szolgáltatáscsoportonként, vagy a vállalat összes mért szolgáltatására összesítve jeleníthetjük meg az eredményeket.

  • A válaszidőkből és az időegység alatt keletkező hibák számából külön diagramok készülnek, de lehetőség van a két méréssorozat kombinált kiértékelését látni.

  • A vizualizáció egyértelműen megmutatja, hogy az adott időszeletben a szolgáltatás szintje megfelelt-e az elvárásoknak.

  • Az SLA szintet az elvárásokhoz viszonyítva ábrázolja.

  • A folyamatosan frissülő dashboard az egyes időszeletekben mért adatokat és azok viszonyát mutatja az elvárásokhoz.

  • Egyéni igény esetén az adott algoritmus, a mérendő szolgáltatások és adatok köre a kinyerhető információk korlátain belül testre szabhatók.

A periodikus SLA értékelés, jelentés elkészítéséhez a Telvice Kft. külső, elemző SLA modult fejlesztett, ami a Dynatrace-ből kinyert mérési adatok alapján elkészíti azt a beállított feltételek, küszöbszintek alapján.

Az SLA jelentéskészítő modul és a Dynatrace

Magyarországon is egyre gyorsabb ütemben terjed a 10. éve piacvezető Dynatrace alkalmazásmonitoring-rendszer használata.

A Dynatrace számtalan ponton, folyamatosan méri az alkalmazás(ok) működésének jellemzőit annak érdekében, hogy a működési anomáliákat időben felfedezze és proaktív módon lehetőséget adjon az üzemzavarok elkerülésére, vagy azok gyors elhárítására. Eközben rengeteg adatot, metrikát gyűjt, értékel. Ezt az adatvagyont használjuk fel az Telvice SLA jelentéskészítő modul automatizált SLA méréseinek és értékeléseinek megvalósításához.

Hogyan működik a Telvice SLA jelentéskészítő modul?

Az éles üzemi rendszer monitorozását folyamatosan végző Dynatrace rendszer napi 24 órában gyűjti a mérési adatokat. Az SLA modul periodikusan legyűjti a Dynatrace API-n keresztül az SLA mérésekhez szükséges metrikákat és egy külső analitikai adattárba helyezi, mielőtt a Dynatrace tárolóiból azok kiürülnének.

Az SLA modulban paraméterezhető módon kiválaszthatjuk, mely szolgáltatásokra, vagy szolgáltatáscsoportokra vonatkozó tranzakcionális adatokat kérje le az API-n keresztül (pl. tranzakciók száma, a detektált hibák száma, válaszidők, stb...). Az SLA modul elemző logikája a mért értékeket a beállításoknak megfelelően csoportosítja, aggregálja és az üzemidő és definiált szervizidők figyelembevételével értékeli.

A feldolgozott adatokból egyrészt időszakos jelenések készülnek a kért időszaknak megfelelően, másrészt egy folyamatosan frissülő dashboardon a mért adatokat és az elvárásoknak történő megfelelését követhetjük nyomon. Ez a megjelenítés alkalmas arra, hogy egy folyamatosan látható monitoron figyelhessük, és idejekorán, még az időszaki jelentés elkészülte előtt észlelhessük, hogy a szolgáltatás minősége a szerződött szint alá esett.

Rugalmasan alakítható jelentések

Az egyes vállalatoknál életbe léptetett SLA szerződések feltételrendszere nem egyforma, ezeket még a piaci gyakorlat nem standardizálta. A legtöbb esetben az SLA feltételek a válaszidőkből, a hibaszámokból és a rendelkezésre állási időből állnak össze, különböző számszerűsített kombinációk alapján. Egy konkrét igény esetén az adott algoritmus, a mérendő szolgáltatások és adatok köre a kinyerhető információk korlátain belül testre szabhatók.

Amennyiben a Dynatrace szintetikus mérései működnek, lehetőség nyílik az értékelések alapjainak kibővítésére. A meghatározott ütemezésű szintetikus tranzakciók lehetőséget adnak az alkalmazás külső vagy belső szolgáltatásai rendelkezésre állásának ellenőrzésére és mérésére.

Kiegészítő információ: Az SLA modul egy értékelő és jelentéskészítő komponens. Nem tekintjük feladatának az SLA sértések okának felderítését, sem pedig riasztások küldését. Erre a célra a Dynatrace monitoring eszköz igen magas színvonalú megoldásokat nyújt.

További információért keresse szakértőnket a  06 20 927 6870-es telefonszámon vagy várjuk email-jét a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.

Kövessen a Facebookon

Kapcsolat

  • Cím:
    2040 Budaörs, Szabadság út 135.
  • Telefon:
    +36 23/889-107
  • Fax:
    +36 23/889-108
  • E-mail:
    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Látogasson el hozzánk!

Minden jog fenntartva © Telvice Kft. 2009-2019
Oldaltérkép