Hírek

Miért jó nekünk a 3. generációs monitoring?

 Az APM hőskorában a Java gyors előretörésével megjelent az igény a performancia mérésére (Gen1). Ekkor a nagyvállalati infrastruktúrák még inkább statikusak voltak¸ a monolitikus, nagy alkalmazások mérése, üzemeltetése jelentette a kihívást. Az alkalmazások külső kapcsolatrendszere ebben az időszakban viszonylag egyszerű volt. A 2000-es években láthattuk a SOA (Service Oriented Architecture) elterjedését, és megvolt a realitása annak, hogy a rugalmassági és agilitási mutatók határozottan emelkedjenek.

Mindezen előnyökkel párhuzamosan elérkezett az egyre komplexebb alkalmazások kora, melyek sok, egymással kommunikáló entitás együttműködésén alapultak. Ezek az alkalmazások keltették fel az igényt az akkori újgenerációs monitoring eszközökre.

Az újgenerációs monitoring (Gen2) egyik zászlóshajója a dynaTrace AppMon teméke volt, ami a forradalmi Purepath technológiával és fejlett diagnosztikai képességeivel mutatott új irányokat a piacon. Úttörő módon volt képes az alkalmazás különböző rétegein end-to-end követni az egymással kommunikáló komponensek interakcióit minden egyes felhasználói művelet során, közel real-time sebességgel. Az AppMon-hoz képest nem sokkal lemaradva indult az AppDynamics és a NewRelic is ebben az irányban, mely eszközök megfelelő módon kiszolgálták az akkori ügyféligényeket.  Ezek a megoldások azonban technológia specifikus agentek installációját követelték meg, melyek néha bonyolult konfigurációs feladatot jelentettek az IT szakemberek számára. A 2. generációs monitoring eszközök diagnosztikai lehetőségei elsősorban technológiai szinten maradtak, és erős szakértői, elemzési kompetenciát igényeltek.

Napjainkban, amikor a nagyvállalati infrastuktúrák egyre inkább a felhő irányába mutatnak, és a microservice-ek jelentik a hiperskálázott alkalmazások építőkockáit, elkerülhetetlen a monitoring újfajta megközelítése. Ennek köszönhetően teljesen új technológiák- és architekturális megoldások jelennek meg, állnak az IT rendelkezésére, megteremtve a lehetőséget a vállalatok teljes körű digitalizációjára. Mivel a digitalizáció teljesen átalakítja a szervezeteket és az iparágakat, ezért jelentős versenyelőnyhöz képes juttatni a piaci szereplőket, amely az üzlet számára is az egyik lefontosabb cél.

Ebben a technológia érában többé már nem elég a második generációs monitoring. A Dynatrace számára ez azt jelentette, hogy újra kellett gondolni a monitoring szerepét és működését egészen az alapoktól.

Melyek egy 3. generációs monitoring eszköz legfőbb ismérvei?

  • Teljesen automatizált. A dinamikus infrastruktúrák és a komplex alkalmazások miatt az élesítéstől a probléma felfedezésig teljesen automatizált folyamatok jellemzik.
  • A 3. generációs monitoring lelke az AI (mesterséges intelligencia), amely nem áll meg az adatok időbeli korrelációjánál, hanem az ok-okozati összefüggéseket is automatikusan feltárja.
  • A nagyszámú – akár többszáz, vagy ezer - komponensből kialakított, dinamikusan változó architektúrák folyamatos követésére és elemzésére képes, ami a humán kapacitások számára már megoldhatatlan.
  • Full-stack platform, ami az adatközpontok, szerverek, processzek, szolgáltatások és felhasználói alkalmazások szintjein át tárja fel az időben változó összefüggéseket.
  • Speciálisan Cloud környezetre tervezett, képes akár 100 000+ konténert és a benne futó folyamatokat automatikusan detektálni, de emellett a lokális környezteket és az ott futó alkalmazásokat is kezeli. (pl. Weblogic)
  • A digitális világ terjedésével a termékek és szolgáltatások digitális transzformációja egy szorosan összehangolt IT fejlesztés üzemeltetés és üzleti terület együttműködését feltételezi. Az IT üzemeltetés igényein túl, a Dynatrace a fejlesztésnek, tesztelésnek, szolgáltatás managementnek, folyamatszervezésnek és az üzleti területeknek is releváns és koherens információt nyújt, ezáltal egy közösen használt platformot jelent a digitalizált szolgáltatásokat nyújtó vagy arra áttérő vállalatok számára.

Saját ügyfeleink a fenti előnyökön túl három olyan dolgot emeltek ki, amely számukra a mindennapi gyakorlatban azonnali értéket hozott a Dynatrace Platform bevezetésével:

  • a nagyon egyszerű, konfigurációmentes telepítés;
  • a vállalti infrastruktúrába való extra könnyű beilleszthetőség (Ansible, Jira, ServiceNow).
  • az elemzési és hibafeltárási idők drasztikus lerövidülése;
  • a problémák jelzése és gyökérokának feltárása mellett azonnal értékeli az üzleti tevékenységre gyakorolt negatív hatást, aminek következtében az üzleti területek, a szolgáltatás management azonnal képet kap az adott helyzet súlyosságáról.

Ahogy a felhasználói oldal pozitív példáin is látjuk, a termékek és szolgáltatások digitális transzformációja nem csupán új eszközök/platformok használatát igényli, hanem egy komoly szemléletbeli váltást hoz a nagyvállalatok életébe. Ennek elengedhetetlen támogató eleme a 3. generációs monitoring. Segítségével a korábbi reaktív „dashboard figyelés” helyett egy proaktív, átfogó és stratégiai jelentőségű monitoring lesz a meghatározó, ami a mesterséges intelligencia képességeit bevonva támogatja az átalakulási folyamatot.

Kövessen a Facebookon

Kapcsolat

  • Cím:
    2040 Budaörs, Szabadság út 135.
  • Telefon:
    +36 23/889-107
  • Fax:
    +36 23/889-108
  • E-mail:
    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Látogasson el hozzánk!

Minden jog fenntartva © Telvice Kft. 2009-2019
Oldaltérkép